Andas, lyft, må bra – fysträning för bättre hälsa. Kom och träna med oss på utegymmet i Hospitalsträdgården. Vi tränar tillsammans. Lätta övningar utan prestation.
● Mindre stress: Vi lär oss att sänka stress med hjälp av andningen.
● Bättre humör: Rörelse frigör ämnen i hjärnan som gör oss lugnare och gladare.
● Noll press: Här finns inga krav på prestation. Vi gör det för att vi förtjänar att
må bra.
● Gemenskap: Vi tränar i grupp och peppar varandra på ett snällt sätt.
Kom som du är, oavsett dagsform.
Dag och tid: Torsdagar kl. 18-18.45. De som vill hänger kvar och umgås efter passet.
Plats: Utegymmet i Hospitalsträdgården, Uppsala
Kostnad: Ingen kostnad
Ledare: Claes Quarfordt
Anmälan: Ingen anmälan. Drop-in. Det går bra att dyka upp när som helst under terminen.
Hur hittar jag dit? Hospitalsträdgården är en ny park ca 2 km söder om Stadsträdgården längs Fyrisån. Klicka här för karta: Karta
Vi samlas vid bänkarna på bilden nedan strax före kl. 18. Klicka på bilden för att se bättre. Bänkarna är på höger sida efter cykelstället när man kommer från stan.



















